Alla inlägg den 22 april 2009

Av Cameron - 22 april 2009 02:28

Hej igen,


Sitter och har just lamnat tillbaka nyckelen och kopt lite mer internet tid... Sa nu hinner jag med och uppdatera en gang till innan jag e tillbaka i Nya Zeeland och formodligen kommer allt och ta fart igen sa jag kommer inte kunna skriva lika ofta som jag gjort nu pa min lilla "semester".


Igar hade jag en ganska lugn dag och kande mig ut vilad tackvare att jag som i narmare tolv valbehovliga timmar mellan mandag och tisdag. Jag borjade dagen med och ut och springa lite, jag vet inte hur langt och lange det blev men det va en skon kansla hur som helst. Man kanske orkar springa langre om man tranar pa det :P

Sen sa gick jag ut pa stan med siktet stallt pa en av alla marknaderna i stan, och kom fram till att det va mest skrap som va till salu, men jag hittade ett par kul grejer och kopa. Sen sa borjade jag fa ont i fotterna av och ga i min flipflop sa jag stoppade en i var bakficka och gick barfota, det e nog inte lika vanligt har som pa nya zeeland for det va manga som tittade lite snett pa mig...

Till slut hamnade jag i en bokaffar och till mig stora gladje va bockerna mycket billigar har an i KiwiLand, sa jag kopte mig en upplaga av Moby Dick... Den klassas ju som en klasiker och folk har last den i 150 ar sa man tycker ju dar borde va en skapilg bok iallafall. Lovar och skriva ett par ord om den nar jag e klar (kan ta ett tag, den e lite tjock av sig).

Sen gick jag "hemat" och la mig for och avsluta min andra bok som visade sig ha lite fler sidor kvar an jag trode, men det e snart slut nu for jag laste ett tag igar kvall.

Sa nar jag borjade fundera pa och sova kom en av mina rumskamrater in och lyckades fa med mig till "The Crown" som e ett jattestort nojes komplex nastan rakt over gatan. Men efter ett par drinkar och en rundvandring i "The Crown" va bada tva lite trotta och det blev sangen ganska snart efter det.

Idag har jag som sagt inte gjort allt for mycket, en duch efter frukost och packat ihop e val det enda jag tagit mig for sa har langt.

Men jag ska kolla upp lite transport till flygplatsen och forsoka skriva ut ett par bra och ha papper innan jag ska dra mig. Flyget gar inte forens klockan sju sa jag har gatt om tid, men jag kanner mig sa val sa jag vet att det kommer ga pa tok nagonstans pa vagen... sa jag borjar med fixandet nu och har det gjort...


Ha de gott sa hors vi om en vecka eller liknande (hoppas jag)/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards