Alla inlägg den 29 april 2009

Av Cameron - 29 april 2009 11:28

Tjenare där ute

 

Tänkte skriva lite nu när jag har en lugn kväll hemma…

Sen sist har jag kommit tillbaka till Nya Zeeland och kommit in i rutinen igen. Lagom tills att allting ska ändras, för imorgon åker Anna (min värdmamma) till Sverige för och hälsa på nära och kära och jag och John blir kvar och ska försöka hålla ställningarna. Så lagom till att jag ska åka kommer hon tillbaka, den 31 maj kommer hon hem och den första juni åker jag :s

Hu som hur…

Förra torsdagen fick jag lite sovmorgon och det va välbehövligt eftersom mitt plan landade klockan 01:10 på morgonen, men lite donande här hemma på morgonen och sen fick jag hjälpa till och hålla koll på massa barn i en skatepark. Efter som att dom hade påsklov va alla barnen lediga, men det va inte så hemskt och runt halvtvå tiden samlade jag ihop lill marcus som skulle till optikern på eftermiddagen.

Fredagen va båt fix med skrubbande och putsande tillbaka på schemat och på kvällen åkte jag hem till Amanda och fick sova över där för första gången tackvare att hennes värdfamilj va bortrest(annars e det strängeligen förbjudet, men det dom inte vet tar dom inte skada av). På lördagen kom hennes (riktiga)föräldrar och hämtade oss och sen åkte vi till Coromandel, det verkar vara ett jätte fint ställe. Tyvärr så regnade det nästan konstant från det att vi kom till det att vi åkte, så vi fick inte se Coromandel från sin bästa sida. Men nu har jag varit där i alla fall. Resan tog större delen av söndagen med, helgen avslutades med en buffé middag i skytower. Denna veckan har varit bra så här långt, tvättade båt i måndags, tisdagen gjorde jag inte många handtag. På kvällen åkte jag över till North Shore och åt middag med Amanda och hennes föräldrar innan vi gick och såg ”The Reader”, en ganska intressant film som lämnade lite möjlighet till eftertanke.

Dagen har varit ganska lik gårdagen, vet inte riktigt vad jag har gjort… men inte har det varit mycket, det e jag helt säker på.

Imorgon ska jag med skolan till ett marinreservat i norra ändan av North Shore och förhoppningsvis för jag assistera med snorkling och ligga i vattnet och kolla på lite fiskar ett tag. Om jag inte har för fullt upp med och hålla koll på alla ungarna som också ska vara i vattnet och kolla på fiskarna.

Sen e det nästan helg, och då får man sova på morgonen och va uppe sent på kvällen :) Sånt tycker jag om…

 

Simma lugnt, de ska jag (försöka med i alla fall) /Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards