Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Cameron - 6 juni 2009 17:54

Tjenar alla där ute


Nu e jag hemma i Sverige igen… och som ni kanske har sett på min nya ”rubrik” e detta något jag inte e jätte sugen på för tillfället. Men jag tror inte att det kommer bli någon långresa av på ett tag en. Ett par kortare utflykter inom Sveriges gränser håller jag däremot på och planerar så smått.

 

Som sagt nu e jag hemma i gen och har kommit in i vardagen hjälpigt tycker jag. Idag var första morgonen jag kunde sova längre än till halv sju och blev kvar i sängen till tjugo över tio. Så jetlagen börjar släppa sitt grepp och det känns ganska bra, för det e ju inte så party och vara vaken halva natten och sen bara vara halvt vaken på dagen.

Jag lyckades jag dra på mig en liten förkylning på planet hem som jag nästan har blivit av med idag, men det ska man nog inte bli så förvånad över om man sitter över 20 timmar på ett flygplan. Så nu jag hoppas kunna åka på en cykeltur och komma igång och träna igen kanske inte redan till helgen men i alla fall i början av nästa vecka.  Så jag kanske kan vara med på ett par tävlingar innan säsongen tar slut.

 

I övrigt så har jag inte gjort så mycket sen jag kom hem.

Upp packningen har kommit ungefär halvvägs. Men det beror mest på att jag inte har bott hemma hos mamma och pappa på så länge att min garderob har blivit lång tids förvaring och att jag om min äldrebror delar på rummet på tredje våningen då vi har varit hemma ungefär lika ofta senaste 3åren. De betyder mer eller mindre att jag inte har något ordentligt ställe och förvara mina kläder. Det e ett projekt jag ska ta itu med antingen nästa vecka när Martin och Nuulu har åkt vidare och jag åter igen får bo ”där uppe”. Eller så följer jag med Martin upp till dalarna och fixar med det när jag kommer tillbaka.

Martin och Nuulu ska komma hem ikväll och stanna över Davids student på måndag och tävla (friidrott/löpning) i Malmö.

 

Så imorgon kommer det vi ha fullt upp med förberedelser inför måndagens studentmottagning med allt vad det innebär.

Ska försöka skriva ner lite tankar och reflektioner över min nyss avslutade resa inom kort, så för er som vill kommer det nog på tisdag eller onsdag…

 

Hur som helst, ha de gött/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards