Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Helgen på Búland

Av Cameron - 1 mars 2010 18:21

Hej hej


Nu har helgen gått men det hade lika gärna kunnat vara två veckodagar för mig, jag har jobbat både lördag och söndag nämligen. Men i går fick jag ledigt från hästarna och åkte och badade med Gudrun(dottern i familjen), Halldor(uttalat Haltdor)(familjens yngsta son) och en kompis till Halldor. Det blev några längder simmat och lite längd dykning men mestadels satt jag i en av dem två bubbelpoolerna och tog det lugnt. Dagen innan hade jag nämligen dragit på mig lite träningsvärki ryggen när jag fick gräva ut ganska mycket sand ur två av hästboxarna efter som det hade läckt vatten och det var lite översvämning. Så det var skönt och sitta där i det varma vattnet och inte göra något alls ett tag.

Men tackvare att jag fick lov och fixa med hästarna så länge i lördags fick jag lite ledigt från kvällsmjölkningen och kunde gå in när jag hade skyfflat klart skiten och matat alla korna och kalvarna:) Så största delen av lördagen gick åt till mjölkning och mockning, det kanske inte var så illa med tanke på vädret för det tillät inte så mycket… det blåste en hel del och det kom hagelskurar lite rätt som det va som kändes som små nålstick rakt igenom jackan. Inte den bästa dagen att vara ledig på…

Idag har varit en ganska vanlig dag här på farmen, uppstigning klockan lite efter sju och några mackor och te till frukost eftersom jag tyckte det var skönare och ligga kvar och dra mig två snozzar extra istället för och gå upp och laga gröt. Sen gick ut och fyllde vatten till årskalvarna och matade dom innan jag gick in till dom stora kossorna och skottade undan skiten och matade små kalvarna innan jag gick och hjälpte till med mjölkningen.

När vi kom in igen och hade tvättat oss lite var det morgonkaffe. Sen följde jag med Gudmundur och hämta tre hästar dom har haft på beridning ett tag. Dom har alldeles för många hästar unghästar för att dom ska ha tid att ta hand om alla, så några får åka på ”träningsläger”

Sen vi kom hem har jag mockat åt tre av hästarna och hjälpt till och bygga lite i vardagsrummet. Nu tar jag det lite lugnt innan det är dags och gå ut för kvällsmjölkning, och efter det brukar det inte finnas så mycket ork över till mer än middag och rätt lugna aktiviteter tills det är sov dags.


Så där ja, nu har jag uppdaterat er lite…

Ha de bra tills nästa gång/Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards