Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Hejdå Búland

Av Cameron - 19 mars 2010 22:50

Hej hej


Nu sitter jag på ”vårat” hostel i Reykjavik och har lämnat Búland för sista gången den här Islands resa. Sista veckan var lite som dom andra jag spenderade på farmen, men Amanda slutade sitt jobb på ”ishestar” redan i söndags.

Så i måndags var jag ledig och åkte in till stan och red en privat tur. Roligt och lite jobbigt, men jag fick prova på och tölta och se omgivningarna som Amanda har jobbat i. Sen fick vi skjuts med Gudmundur tillbaka ut till farmen, han hade nämligen varit inne i stan och hämtat ett utomhusbadkar.

Tisdagen var en vanlig dag på Búland, jag gick upp och mjölkade på morgonen och sen följde Amanda med ut till hästarna och bekantade sig med dom medan jag fixade med mina hästbestyr... Och på kvällen följde hon med ut och fick vara med om en kvällsmjölkning.

I torsdags gjorde vi sen en utflykt till både Seljaladsfoss (osäker på stavningen) och Skogafoss. Vi hade med oss lite och luncha på vid Seljalandsfoss, men vi hade glömt och skölja våran tomat… så jag erbjöd mig och gå och skölja den. Så nu har jag sköljt en tomat i ett vattenfall, slå det om ni kan :P.

Sen åkte vi vidare efter en trevlig lunch och vi hade tur med vädret som varit ganska tråkigt flera dagar men vi hade sol så mina kläder torkade lite innan vi satte oss i bilen och åkte mot skogafoss.

Väl framme fick vi se skogafoss med en regnbåge framför. Så fick vi för oss att vi skulle ta trappan upp och kolla på det ovanifrån. Detta slutade med att vi följde ”floden” i nästan trekvart och fick se många fler vattenfall och massor av vackra utsikter, vi hittade till och med en liten gräsplätt som låg i lä för vinden och som solen stod och gassade på som vi vilade och njöt av solen och lyssnade på bruset från vattenfallen. Inte helt fel, om ni frågar mig.

Sen var det hög tid och hoppa in i bilen och fara ”hem” till Búland och packa väskan.

Så imorse gick vi upp och sa hejdå till Gudmundur och Gudný  och hoppa in i bilen och åka med Gudrun in till Sellfoss för sista gången.

Dagen har vi spenderat med och åka till en outlett affär och leta efter lite billiga frilufts kläder, dessvärre fanns inte jacka jag ville ha i rätt storlek… så det vart ingen jacka till mig :( på både gott och ont. Den va snygg och skön och jag VILLE ha den, men nu har jag istället mina slantar kvar.

Sen promenerade vi bort till IKEA där vi fikade lite innan det blev matinköp och bussfärd hem till Hostelet för vila och mat lagning.

Nu har vi tagit det lugnt nere i lobbyn och druckit kaffe, löst sudoku, skrivit vykort och datat lite.


Nu e det kväll här på Island, så ha de fint / Marcus 



Jag och Glaumur (Glöjmur) tog en liten ridtur


Jag tvättade tomaten i det lilla fallet till vänster :P


Skogafoss


Hoppkort ovanför fallet



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards