Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Ny start?

Av Cameron - 30 mars 2010 11:16

Tjenare där ute


Nu har jag rört på mig igen, men inte så långt… bara till Säffle. Resan gick bra bussen körde inte i diket, men det var långtråkigt på slutet. Lyckligtvis hade jag min julklappsbok och läsa som gjorde att tiden gick lite snabbare:)

Skillnad mellan Skåne och Värmland så här i slutet av mars är ganska stora i år:

I Skåne är det barmark, blommorna håller på att växa och gro för fullt och på soliga dagar kan man nästan gå i kortärmat utan och frysa.

I Värmland ligger snön fortfarande nästan en meter djup på gräsmattorna, inga blommor syns till (inte ute i alla fall) och det e inte och fundera på och gå ut utan jackan.

Men våren tar sig nog hit med om inte allt för länge hoppas jag.

Slutet av förra veckan blev ofantligt oproduktivt, jag lyckades inte plugga mer än sammanlagt 15 minuter på högskoleprovet (alla som har provat förstår säkert), man kan ju tycka att det e bara och sätta sig ner och göra det… men det e ungefär som att börja träna igen efter ett långt uppehåll, det krävs mycket vilja och en hel del självdisciplin för att resultatet ska bli lyckat.

Men jag ska göra ett nytt allvarligt menat försök idag igen, och kanske lyckas det.


Så apropå att börja träna igen efter ett långt uppehåll så ska jag ännu en gång försöka komma igång med träningen. Jag har redan mjukstartat med en raskpromenad och lite styrkeövningar idag på morgonen (nu kanske inte det låter som så mycket, men det ska bli hårdare väldigt snart). Det hade ju varit skönt och inte känna sig som en soffpotatis ibland=)

Det blev till och med en liten smygstart i torsdags på LVG (racercykeln) i solskenet. Den turen påminde en om hur skönt det hade varit och vara vältränad och kunnaåka lite snabbare och vara ute i ett par timmar längre.

Jag är väldigt tacksam om ni som läser här skriver en kommentar och hejar på mig om jag hamnar i en svacka med träningen:)


Nu ska jag skriva ut ett gammalt högskoleprov och sätta igång och plugga!!!

Ha de fint/Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

2 april 2010 16:53

Svårt o vetaa om du hamnat i en träningssvacka eller ej - det har gått några dagar sedan du skrev. Förutom vilja så tror jag det behövs en binge m självdiciplin för att komma igång m träningen (o pluggandet). Det underlättar om man kan få till en rutin. LYCKA TILL m din ambition

 
Ingen bild

Pappa

4 april 2010 22:33

Just reading this now as you are talking to Mamma on the computer. Hope your training and studies have gone well- just get into good habits. Hope to see you in May. Love, Pappa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards