Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Surfing på shortboard :P

Av Cameron - 19 april 2009 15:05

Hej hej

 

Så satt man här igen efter lite för många dagar igen och ska försöka sammanfatta dom senaste dagarnas händelser… Visst de hade nog varit okej om jag inte hade haft så fullt upp att det knappt finns tid över och sova.

Just nu sitter jag och väntar på att jag ska ”gå upp”, för idag va det ett fall av att jag skulle ha fått gå upp innan jag stoppat huvet i kudden… Så jag struntar i och gå och lägga mig helt enkelt, och så fick jag lite tid över och skriva här och lägga upp kort på facebook.

Så nu tar vi det från början:

I torsdags förra veckan var jag på Emmelies födelsedags/avskeds middag och följde med ut på ett par drinkar efteråt. Men jag kastade in handduken ganska tidigt.

För jag skulle upp tidigt och hämta upp folket (som va med på middagen och drinkarna) och köra norrut till Waipu för och fira påsk. Vi firade påsk med surfing, frisbee kastande och lite surfande till innan det va dags och äta tacos och sitta och ha de trevligt i husvagnen (som josh föräldrar har stående där). Innan det blev en välbehövlig natts sömn, på morgonen packades det ihop och checkade ut. Sen blev det lite mer surfande innan vi fick lov och dra oss mot staden igen efter en och en halv dag på den skönaste camping platsen jag varit på… Men dagen va inte slut där, efter lunch lyckades jag få 150 dollar i böter för att jag missade en stopskylt… Kan inte trafikpoliser hitta riktiga skurkar och ta fast? Måste dom jävlas med mig?

Men väl tillbaka i Auckland blev det bara lite lugnt innan det bar av till Noomi för och laga middag och vara lite sociala (alla närvarande va med i waipu) sen va det dags och åka hem och slänga sig i sängen.

 

Söndagen gick åt till och inte göra ett dugg, det blev till och med lite tråkigt fram åt två tre tiden… men skönt och bara kunna ta det lugnt och inte behöva göra något.

Måndagen va ju en röd dag, så jag träffade Emmelie och en bunt till och fikade och sa hejdå till emmelie som åkte hem till Sverige i tisdags. Sen träffade jag Amanda som just kommit tillbaka från sin resa norr över med sina föräldrar som e på besök hemifrån. 

Resten av veckan va ganska vanlig med få undantag, men i fredags kom Amanda hit och vi kollade på film :) Och så i lördags åkte vi till Raglan men vi kom inte iväg förens klockan blivit två så vi han inte med så mycket när vi väl kom fram. En promenad ut till stranden för och kolla på sol nedgången som vi missade men tio minuter efter lite pasta med dolmio sås va egentligen de enda vi fick gjort innan vi somnade framför batman begins…

Igår (blir den nu) va det en lugn morgon men lite små prat med några andra på hostelet runt frukosten innan det blev ett par timmars surfande. Jag lyckades till och med surfa på men shortboard vilket nog e första gången, så jag e rätt nöjd trots att det bara blev två ordentliga vågor på den innan jag va lite väl tröt och nöjde mig med och glida på små vågorna längre in mot stranden.

När båda två var slut surfade så körde vi in till byn och åt på värdhuset och puttra tillbaka mot Auckland med surfbrädorna ut genom ena fönstret.

Väl tillbaka fick jag lov och fixa lite detaljer inför resan till Aussi och packa mig en väska med lite kläder. När det va klart fick jag lov och kör hem Amanda till MairangiBay.

 

Nu sitter jag här och funderar på om min andra kopp kaffe svalnat så jag kan dricka den snart… Men tar jag mig bara till inchekningen och förbi säkerhetskontrollen så e det lugna tre dagar i Australien som väntar. Men nu ska jag gå och dra på mig ett par lång byxor för första gången sen förra torsdagen (boardis rock) och ett par strumpor kanske.

Har kommit fram till att jag kommer få det svårt när jag kommer hem till Sverige…

För jag har nästintill slutat och använda långa byxor, strumpor och skor. Det e bara om jag måste ha de på mig jag överger mina shorts och tar mer än flipflops på mig. Och hemma i Sverige e det inte lika vanligt och gå omkring utan skor på stan som här… så blir det för kallt för det a augusti/september. Hur ska detta gå?

(Jag e tröt därför svamlar jag)

 

Ha de bra till nästa gång… För det ska jag : )  /Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards