Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Framme pa farmen

Av Cameron - 3 februari 2010 23:06

Hej allihopa,


(jag har fortfarande inte alla bokstaver men fortsatta och gissa sa ska det nog ga bra)


Nu har jag kommit fram till farmen och traffat alla maniskorna har. Den ligger inte sa langt ut i ingenstans som jag trodde men en bit utanfor allt som ser ut som en by ligger det hur man an vander och vrider pa det :P Alla har e jattetrevliga och snalla an sa lange.


Resan hit var lite av ett aventyr, jag planerade att ta en buss till ett stalle som heter nagot i stil med hollsvotllur klockan tre och dar sulle jag bli upplockade av Frun pa farmen. Men efter ett samtal fran henne sa andrades plaen och skulle ta samma buss fast till Sellfoss och bli upplockad av dottern Gudrun. Men nar jag fragade pa hostelet om bussarna sa dom att man kunde ta stadsbussarna dit plus att det var smidigare och det verkade enkelt nog sa jag hoppade pa den forsta bussen till en busscetral som den andra bussen skulle ga fran. Men nar jag kom dit sa visade det sig att jag skulle fa vanta en och en halv timme pa nasta buss och till Sellfoss, det i sin tur skulle gora sa att Gudrun fick vanta tre timmar pa mig. Istallet tog jag en buss som gick in till stan igen och sen tog jag en taxi till bussterminalen som bussen jag skulle ha akt med fran borjan gick ifran och ta bussen efter den jag hade tankt fran borjan. Och jag kom till Holsvotllur vid lite efterklockan sex och blev upplockad av Gudrun vid macken dar bussen stannade.

Sen dess har jag varit har pa farmen traffat alla och laga middag medans foraldrarna toghand om korna.

Nu har alla atit och ingen protesterade over maten :), sa jag antar att den inte var en katastrof.


Sa nu ar det lite kvall har och jag ska snart ga och lagga mig och kanske lasa lite. Imorgon kommer mad all sakerhet bjuda pa massor av nya grejer och intryck. Mer om det nasta gang, so stay tuned for more...


Ha de fint/Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

4 februari 2010 09:59

Härlig läsning - det tackar man för :) Du har blivit en fena på att lösa problem ;) Vad trollade du fram för middagsmål? Ta nu med dig kameran så vi får se lite bilder också. Din nya mössa ser megagosig ut. I'm staying tuned!

 
Ingen bild

Pappa

4 februari 2010 17:11

Glad to hear that all is going so well! Hope you've had a good day. Keep writing! It is fun to read about you-
Love, Pappa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards