Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Cameron - 10 januari 2010 21:28

 



Hej hej


Nu e helgen snart slut så jag ska skriva lite om den innan vi går in i nästa…

Det känns som att det är jätte länge sen vi kom hem ifrån Vansbro, men det e ganska exakt en vecka sen nu. Men jag har inte haft jätte mycket för mig, lite längdskidor blev det i början av veckan och sen hade jag skav sår så jag inte kunde åka mer förens idag. Men idag var det en underbar dag att åka längdskidor. Som ni ser på bilderna jag tog under turen. Jag och Amanda gick upp jättetidigt imorse för vi trodde att vi skulle kunna komma ut och åka vid halv nio tiden men det blev inte riktigt så… till och börja med hittade inte Amanda pjäxorna hon skulle ha, eftersom att dom hon hade sist inte passade nå vidare. Sen så fastnade jag med tvätten och vek den och när jag kom upp ur källaren hade Amanda gjort frukost till hela familjen. Så vi satt och åt ett tag innan vi tillslut bytte om, vallade och kom iväg nästan två timmar senare än vi planerade.

Så till om inte allt detta var nog så hade Amanda bakhala skidor och fick skav på hälarna så hon vände tillbaka efter två eller tre kilometer. Men vädret var underbart och jag åkte på en liten stund innan jag höll på och storkna helt, sen åkte jag lite lugnar och tog lite kort. Och kom hem ungefär en timme efter vi började.

Sen så har vi varit en tur till Åmål där vi kollade på Jysks rea utan framgång men sen när vi åkte om netto hem så hittade Amanda det hon letade efter, ett fructis schampo som inte tillverkas längre så hon köpte alla tre flaskorna som fanns, jag hittade roliga pepparkaksformar som såg ut som krokodiler och dinosaurier så jag köpte sex stycken såna. Så trots att vi inte hittade det vi letade efter på Jysk var vi nöjda med turen:) Och som att inte det var nog så har jag lagat mat och varit med ut till stallet med Amanda som hade ridlektion. Nu blir det nog inte så mycket mer gjort idag utan förmodligen sängen om en liten stund.


Annat som hänt i veckan:

Jag blev väckt i fredag av Amanda som frågade om jag ville jobba på tisdag och jag svarar ja…

Men i mitt nyvakna tillstånd fick jag för mig att hon frågade om jag ville jobba på Island. Så jag blev lite förvånad när jag fick veta att jag skulle vara lärarvikarie på tisdag och inte alls jobba på Island… Kanske låter konstigt och ganska knäppt, men i helt nyvaket tillstånd funkar inte mitt huvud till 100 % alla gånger, så jag ska jobba på Höglundaskolan nu på tisdag.


Jag och Amanda var och åkte pulka med en kompis från Nya Zeeland som också bor här i Säffle.

Ett nöje som är helt klart underskattat, för jäklar va kul det var. Lite snö här och där blev det och ett par blåmärken när allting var klart men de va inget som störde.


Jag har travat på Fabbis för första gången. Det gick mycket bättre än sist jag försökte trava på en häst, då for jag i backen fortare än kvick. Men denna gången satt jag kvar hela tiden=)


Det var nog det hela, men jag glömmer säkert saker som har hänt som vanligt… Men nu ska jag nog gå och leta upp en film och kolla på medan klockan går lite till så det blir sovdags på riktigt.


Go Natt där ute/ Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards