Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Cameron - 24 januari 2010 22:23

Tjenare


Nu har helgen gått igen, och det har varit en bra helg på det hela taget. Lite motion, besök hos familjen Cameron Jr, en tupplur på soffan och en film till och runda av söndagskvällen med.

Sen sist har jag inte gett mig ut på några fler cykelpass för att det töade lite efter att det snöade sen så har det har det frusit och det e fortfarande fruset och jag har inte satt på dubbdäcken än. Men det blir nog till och göra det imorgon så jag kan ta mig ut på ett par tränings rundor.

Tordag och fredag gjorde jag hushållsarbete av och till med städning och tvättande, så nu är nästan alla mina kläder rena, det är bara en jacka kvar nu som jag inte kunnat tvätta innan eftersom min andra jacka har hängt på tork fram tills idag.

Detta kanske inte är något vanliga människor håller reda på, men just för tillfället är det av vikt för mig. För jag har nämligen fått kontakt med en farm på Island som vill att jag kommer och jobbar hos dem, så nu hoppas jag att det bara är lite detaljer som ska lösas innan jag kan åka. Om allting går smidigt hoppas jag att jag kan åka någon av de första dagarna i februari. Så inför packningen som komma skall är det ju skönt och har allting rent.


Jag skrev att det varit en bra helg med lite olika aktiviteter i början, här kommer en lite närmare beskrivning av den;

I lördags morse åkte jag och mamma ut till skrylle (ett friluftsområde utanför Lund med löpspår och liknande) för att gå en promenad i skogen (det är ingen  riktig skog med det e ganska nära). Vi gick en promenad på runt en timme innan vi kom tillbaka till parkeringen som var ganska välfylld med allt från småbarns familjer på utflyckt till löpare som skulle ut och träna i solskenet.

På eftermiddag/kvällen var vi hos Petra och Jens och firade någon form av skottisk högtid (pappas far var från skottland) genom att äta haggis. Vilket inte smakade så illa, men det var ju inte den godaste maträtten jag har provat på. Som alltid ville småflickorna leka med sina morbröder, (jag och Thomas just denhär gången) så vi fick underhålla dom och försöka umgås lite mellan varven.

Idag har det inte blivit så mycket gjort, men lite badminton fick jag, pappa och Thomas in i förmiddags. Det är något som vi hade för vana och göra ganska ofte innan, men på senare år har det inte blivit av Vi hade legat av oss det mesta av vad som kan kallas teknink mev vi hade kul hur som helst. Efter det hände inte mycket, jag läste lite och tog en tupplur i soffan innan jag åkte och hämtade Thomas efter hans Kung-Fu träning innan middagen. Så har vi tittat på film som avslutning på helgen, det blev ”Star Trek” den kom ut förra året uppenbarligen och utspelar sig före alla serierna. En se värd film om man gillar Star Trek antar jag, men inget man inte överlever utan.


Men nu e det slut på denna vecka

Vi hörs i nästa, Ha de gött/ Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards