Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Cameron - 28 januari 2010 22:18

Hejsan


Idag har jag faktiskt lite nyheter och berätta för en gångs skull :) Jag ska nämligen åka till Island, nu på söndag.

Så här ligger det till, att Amanda fick kontakt med ett ställe som hade turridning men dom behövde ingen turledare för tillfället men dom behövde en alltiallo. Och på den vägen har det blivit att jag ska åka till en farm på Islands sydkust och jobba med i huvudsak kor men även lite alltiallo uppgifter. Men först ska jag och Amanda träffas två dagar i Reykjavik och ha det trevligt tillsammans. Sen är det tanken att jag ska hoppa på en buss och träffa farmar familjen dotter på ändhållplatsen och åka med henne hem till gården…

Hur allt detta ska gå till och hur det kommer att bli när jag väl kommit fram har jag lite/ingen aning om.

Men om man inte provar så kan man ju inte vara säker på om man klarar det eller inte.

Mer om detta kan ni läsa här förhoppningsvis med ganska jämna uppdateringar. Jag vet att dom har Internet men inte om jag kommer få en egen uppkoppling eller om jag får låna en dator då och då. Men det som så mycket annat kommer att visa sig inom de närmsta dagarna.


Allt detta blev kart igår så jag har fixat med alla grejerna runtomkring i veckan, jag har investerat i ett jättebra underställ för massa pengar med speciellt ull i som ska hålla en varm och inte lukta illa. Och så försökte jag hitta ett par gummistövlar som kostade en rimlig summa men det lyckades jag inte med, det närmaste jag kom var en stövel som liknade en gummistövel men själva fot delen var som en mockasin i gummi. Den kändes helskum och ha på sig så jag frågade om jag fick låna Thomas (min lillebror) om jag kunde få låna hans och det fick jag.

För jag tänkte att det kunde vara bar och ha ett par gummistövlar om man ska vara på en farm där det kommer att regna ganska mycket…

Idag var jag ute och gick en sväng och passade på och stanna på ett ställe och fråga om sommarjobb, jag har sommarjobbat där innan och dom kände igen mig så jag lämnade bara mitt numer och e-post adress och fortsatte min promenad. Det har varit en jättefin dag har nere och jag tog några kort för ovanlighetens skull(se nedan). Och förutom det har jag varit och fixat en reseförsäkring, fikat med mamma städat på rummet.


Nu får det allt räcka för idag,

Ha de bra/Marcus


      

Ovido - Quiz & Flashcards