Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Cameron - 20 januari 2010 20:41

Halloj


Idag sitter jag och skriver uppe på mitt rum här i Skåne, efter en lång dag och en rätt lång tåg resa kom jag fram till centralstationen i Lund i måndagskväll. Jag hade till och med tur med bytet i Göteborg för jag behövde bara gå rakt över perrongen och vänta på nästa tåg. Det kändes bra för jag hade med mig en stor ryggsäck och en bag fulla med kläder och annat som man har med sig om man är ”borta” länge plus att jag hade cykelväskan och en lite ryggsäck så det hade blivit myvket och släpa på. Väl framme på stationen möttes jag av Mamma, Pappa, Thomas och Essie som sin vana troget skällde ut mig för att jag hade varit borta så länge.

Igår ägnade jag mesta delen av dagen till att packa upp och göra fint på rummet och andra små pyssel runt om i huset.

Idag väcktes jag av att min telefon som ringde, jag kände igen numret så jag harklade mig ordenligt innan jag svarade(så jag inte skulle låta som om jag var helt nyvaken). För det var Höglundaskolan (i Säffle) som ringde och undrade om jag kunde vara vikarie, men jag fick avböja… men jag skulle höra av mig när jag kom tillbaka till Säffle så jag kan få nya uppdrag. Sen låg jag kvar och väntade på att larmet skulle ringa, en kvart senare.

Sen åt jag frukost innan jag började leta fram mina vintercykelhandskar inne på loftet, och efter jag gått igenom fyra lådor hittade jag dom. Sen var det bara och byta om och ge sig ut på årets första cykelpass, som gick efter omständigheterna bra. Det blåste och haglade till en början men haglet över gick i snö och jag bytte väg så jag inte hade rak motvind längre, sen kändes det lite lättare och fortsätta. Det blev en och en halv timme innan jag var hemma igen och kunde hoppa in i en varm dusch och värma mig.

Resten av dagen har gått åt till och äta lite, handla, äta lite till, städa i köket, leta jobb och äta middag.

Nu sitter jag och chattar lite med Amanda samtidigt som jag skriver här. Men snart blir det nog sängen, för jag e trött och det verkar inte finnas något kul på tv… Kanske läser några kapitel i min bok.


Over and out.

Ha de fint/ Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards