Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Packat och Klart

Av Cameron - 17 januari 2010 14:04


Hallå


Nu har jag packat så mycket det går utan att packa ner de jag behöver idag och imorgon på morgonen. Så jag sätter och skriver lite här och väntar på morgon dagen…

Det lär nästan vara rekordtidigt, för jag är en stark anhängare av att packa tidigast på kvällen innan helst samma dag som jag ska åka. Men nu har jag bara matlåda, toagrejerna, almanackan, och ett ombyte kläder kvar och lägga ner imorgon…

Amanda håller också på med sin packning för fullt, tyvärr så ska vi inte på samma håll imorgon…


(Min vana trogen så glömmer jag alltid lite när jag sitter och skriver och när jag kollar igenom dom senaste inläggen ser jag att det inte står något om Island. För vi har funderat på och åka och jobba på just Island, Amanda ska jobba på ett tur ridningsstall utanför Reykjavik. Men jag har inte lyckats få något jobb och jag är lite för feg för att bara åka och hoppas på att hitta något på plats. Så jag ska åka till Lund och Amanda till Island)


Hur som helst så tidigt, tidigt, tidigt, tidigt imorgon ska jag, Britt-Marie och Amanda sätta oss i bilen och åka till Gardermoen för att lämna Amanda som måste checka in senast 09:30. Sen ska jag och Britt-Marie åka tillbaka till Säffle och sen hoppar jag på tåget ner till Skåneland och kommer fram lite efter tio tiden på kvällen, om SJ behagar hålla tidtabellen.


Senaste dagarna har varit bra här, det har blivit varmare så nu ligger temperaturen nollan och det har varit mulet två eller tre dagar.

I tisdags fick jag jobba som svenska och mattelärare på Höglundaskolan, och det gick ganska bra på det hela taget. Det enda som inte var så bra var att jag fick slänga ut en elev på sista lektionen, lite stök tror jag inte att man kan komma ifrån när man får hoppa in som vikarie. Vi har även hunnit med en tur till Karlstad och vi har varit hos pollen varje dag. Jag har provat på och trava lite och det gick bra med tanke på att sist jag försöket mig på att trava blev jag avslängd så det stänkte om det. Och jag har provat på och rida en westernhäst, vilket var rätt skoj, inte riktigt likadant som och rida vanlig pålle…

Jag har lagat moussaka för första gången, nästa gång ska jag börja laga den lite innan klockan halv nio på kvällen, för det blir så himla sent om man gör det :s Men den blev god i alla fall.



Så nu har jag säkert glömt massor igen, man jag kan inte komma på mer nu…

Så ha det bra tills nästa gång/ Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards